Waren we vroeger dik tevreden met een potje hydraterende crème, tegenwoordig willen we méér voor onze huid. Eigenlijk willen we het liefst high-end producten met een medicinale werking, maar dan voor `gewoon´ thuisgebruik. Aan die behoefte voldoen de zogenoemde cosmeceuticals.
Cosmeceuticals (cosmetics x pharmaceutical) zijn voornamelijk ontstaan als reactie op de groeiende vraag naar hoogwaardige, paramedische producten die we thuis kunnen gebruiken. Het zijn vrij verkrijgbare huidverzorgingsproducten die méér voor de huid kunnen doen dan alleen hydrateren en verzachten. Cosmeceuticals leveren een geneesmiddelachtige werking om huidveroudering en huidproblemen aan te pakken.
Het begon met vitamine A-zuur
In 1962 werd de definitie cosmeceuticals voor het eerst gebruikt door Raymond Reed, grondlegger van de Society of Cosmetic Chemists (leuk om eens te lezen als je tijd hebt!). Eind jaren zeventig ontwikkelde dermatoloog Albert Kligman Retin-A een medicinaal preparaat met vitamine A-zuur om rimpels te verminderen. De werking van dit product ging verder dan een gewoon verzorgend cosmeticaproduct: dit was de eerste echte cosmeceutical. Pas in 1996 kwamen producten op de markt die ook daadwerkelijk cosmeceuticals werden genoemd.
Hoge kwaliteit ingrediënten
Cosmeceuticals gaan in hun werking verder dan reguliere cosmeticaproducten omdat ze biologisch actieve ingrediënten bevatten, die maximaal geconcentreerd zijn. Anders gezegd: de ingrediënten van cosmeceuticals zijn van een dusdanig hoge kwaliteit dat ze je huid daadwerkelijk verbeteren. Daarnaast zijn ze perfect op elkaar afgestemd en veroorzaken ze minimale irritatie en bijwerkingen. Ze werken probleemoplossend, huidherstellend en -verbeterend.
Probleem-aanpakkers
Cosmeceuticals werken gericht op een huidprobleem. Er zijn producten die rimpels, hyperpigmentatie, donkere kringen, wallen, roodkleuring, acné, een vale huid en overgevoeligheid verbeteren. Ze zorgen voor een zichtbare verbetering van de huid. Ook werken cosmeceuticals ondersteunend na een cosmetische ingreep.
In love with Obagi
Cosmeceuticals zijn doorgaans alleen verkrijgbaar via gespecialiseerde kanalen. Wij werken met de cosmeceuticals van het merk Obagi Medical, wereldwijd bekend vanwege hun wetenschappelijke aangetoonde effectiviteit.
Gerichte aanpak
De Obagi Medical-producten zijn effectief en krachtig. De verschillende productlijnen zijn gericht op de verschillende huidtypes en op aanpak van specifieke huidproblemen, zoals Nu-Derm en Obagi-C FX tegen melasma en Clenziderm tegen acne. De werkstoffen zijn zo samengesteld dat ze diep in de huid (op cellulair niveau) doordringen en de huid van binnenuit weer gezond te maken.
Wij zijn fan
Door deze hoogwaardige huidverzorging systematisch in te zetten, is het mogelijk om geweldige resultaten te behalen, die klinisch bewezen zijn. Het beste bewijs is natuurlijk de praktijk. Wij zijn helemaal fan en hopelijk jullie ook als je deze producten eenmaal geprobeerd hebt.